Softwareleveranciers bijgepraat over MedMij tijdens vierde leveranciersbijeenkomst

Softwareleveranciers bijgepraat over MedMij tijdens vierde leveranciersbijeenkomst

15 oktober 2020

Op dinsdag 13 oktober was het alweer tijd voor de vierde leveranciersbijeenkomst in het kader van de VG VIPP-regeling. De bijeenkomst werd in samenwerking met MedMij georganiseerd en droeg de titel “Wat je altijd al wilde weten over DVZA’s!”. We kijken terug op een informatieve workshop waarbij de softwareleveranciers uitgebreid gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid tot het stellen van vragen ter voorbereiding op het opstellen van de concept-offerte.  

De vierde leveranciersbijeenkomst werd inhoudelijk verzorgd door Sylvia Veereschild (MedMij) en Victor van Hagen (Nictiz) en zij hebben de aanwezige softwareleveranciers allereerst bijgepraat over MedMij, PGO’s, het Afsprakenstelsel en informatiestandaarden. Om vervolgens dieper in te gegaan op de rol van dienstverlener zorgaanbieders (DVZA’s). De softwareleveranciers zijn op de hoogte gebracht van de mogelijkheden met betrekking tot het faciliteren van de rol van DVZA. Zij kunnen er namelijk voor kiezen om deze rol zelf te vervullen óf hiervoor een samenwerking aan te gaan met een derde partij. De combinatie DVZA en EPD zal uiteindelijk het MedMij-label aanvragen. Vanuit de VG VIPP-regeling is er voor één combinatie per EPD-financiering beschikbaar.

In het tweede deel van de bijeenkomst kregen de leveranciers de ruimte voor het stellen van overige vragen. Hier kwam onder andere naar voren dat EPD-leveranciers de behoefte hebben aan een kenmerk waaruit blijkt dat zij met een DVZA MedMij gekwalificeerd zijn.  MedMij gaat onderzoeken wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

De softwareleveranciers gaan de komende weken aan de slag met het opstellen van de concept-offerte. Deze dient uiterlijk 2 november ingediend te worden bij de Stichting SVP-U.

Houd de website in de gaten en schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.

Terug